woensdag 7 augustus 2024

Actie bij Schiphol tegen (onnodig) vliegen. Wie doet ermee?

Over twee weken ongeveer wil ik een kleine actie uitvoeren bij Schiphol. Tegen onnodig en onnadenkend vliegen, met het oog op klimaatverandering. De actie wordt geweldloos en het liefst ludiek. 

Mochten er mensen zijn die mee willen doen, graag. Dan zullen we vooraf iets afspreken, volgende week, bijvoorbeeld.

 

Vliegen is niet de belangrijkste vervuiler, maar wel een substantiële. En de vervuiling is belangrijk genoeg om te protesteren tegen het gemak waarmee mensen het vliegtuig nemen, terwijl er ook andere vervoersmiddelen zijn (zoals de trein) of bestemmingen dichter bij huis. 

 

De ecologische voetafdruk is wat mij betreft een goede richtlijn, minstens als streven. Hoeveel aardes hebben we nodig wanneer het eigen gedrag dat van iedereen zou zijn?

 

Protesteren tegen (onnodig) vliegen is vooral bedoeld als bewustmaker. 

 

Voor de actie ga ik mij omhangen met een groot bord. Tekst die ik nu in gedachte heb: ‘KINDEREN, OVER 50 JAAR: “DANK VOOR JULLIE BIJDRAGE AAN DE KLIMAATCRISIS” 😊 (Kan nog veranderen.)

 

Mocht je mee willen doen, laat het me weten.

 

Namens de ‘Happy Warriors’,

Dries Boele


......

Zie ook: 

https://ka-happywarriors.blogspot.com/2024/08/actie-bij-schiphol-tegen-onnodig.html


En voor meer context: ‘Start Klimaatactie Happy Warriors’ 

https://ka-happywarriors.blogspot.com/2024/08/start-klimaatactie-happy-warriors.html

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten